wtorek, 27 października 2020

Ludzie

6 komentarzy:

  1. Tołstoj - atakował instytucjonalne chrześcijaństwo, które nie interesowało wię biedotą.
    Russell - ateista, który przez większość życia uważał religię za przesąd i podkreślał jego negatywne działanie na moralność człowieka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie dzielę ludzi na takich, czy innych, tylko zawsze cytuję ich mądre słowa, jeżeli takie wypowiedzieli. Jest w nich ukryty sens i prawda, o której już teraz po śmierci sami wiedzą.

    OdpowiedzUsuń
  3. C. D. Jeszcze dodam, że jak pewnie wyczułaś cytaty te dotyczą obecnej sytuacji w Polsce, że kobiety naśladują inne kobiety źle czyniące i że są one tak pewne siebie, co źle o nich świadczy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chodzi mi o to, że prawda, która jest wg Ciebie w słowach, wcale nie jest taka ukryta. Jeśli Russell był ateistą, to raczej miał określoną intencję mówiąc o głupcach i ludziach mądrych. To on wymyślił CZAJNICZEK (link).

      Tołstoj zaś swoją krytyką instytucji kościelnych przygotowywał grunt dla anarchistów, którzy potem zasilili szeregi bolszewików .

      Usuń
  4. Ich sprawy wyznaniowe już są poza nimi i nami. A ja tak, jak już pisałam, co jest słuszne to popieram niezależnie od tego, kto to mówi. A powyższe cytaty skojarzyły mi się z obecną sytuacją w Polsce.

    OdpowiedzUsuń

Lenistwo i brak mocnego postanowienia

Dawno mnie nie było na blogu. Jakoś tak się rozpuściłam w lecie w przenośni i dosłownie. Przybyło też dolegliwości. Nigdy nie byłam wrażliw...