środa, 21 października 2020

Dziś czytałam

Jak szybko ludzie odchodzą z tego świata. Dziś czytałam o śmierci znanego polskiego aktora. Jeszcze tyle było przed nim, bo miał dopiero 59 lat. Lecz niestety śmierć przyszła i nie ma odwołania. Wszyscy na ziemi jesteśmy tylko przez dłuższą lub krótszą chwilę. Pielgrzymujemy. Jesteśmy pielgrzymami do swojej Niebieskiej Ojczyzny, która jest w niebie. I czy warto gromadzć sobie skarby na ziemi? Niewarto! Pan Jezus nauczał, aby gromadzić sobie skarby w niebie, gdzie ani rdza, czy mole ich nie zniszczą i nikt nam ich nie ukradnie.

6 komentarzy:

  1. A jednak, ze świeczką szukać mszy bez tacy na datki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Datki na misje są zapowiedziane i zdarzają się około dwa razy na rok.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mówię o tacy. Dla mnie to dość ironiczne, że po potępieniu materalizmu na kazaniu, ktoś chodzi z tacą między wiernymi. To sprzeczności obnażające demagogię kazań, choć oczywicie uważam, że ksiądz jest tylko człowiekiem wykonującym swój zawód i chce mieć pieniądze, jak każda osoba pracująca.

      Usuń
  3. Taca przeznaczona jest na potrzeby Kościoła, na wiele rzeczy związanych z obsługą w Kościele, jak światło, ogrzewanie, świece, pranie Szat Liturgicznych, Opłatki Komunijne, wino Mszalne, zapłata dla Kościelnego i zapłata dla Organisty, ubezpieczenia wszelkie. Poza tym wydaje mi się, że pewna część jest też przeznaczana dla Diecezji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ludzie nie mają wydatków? O to właśnie chodzi, ksiądz potępia pieniądz, po czym woła "daj, ja też chcę". Żeby mu go dać, trzeba najpierw zarobić, a kościół potępia, że ludzie zarabiają, bo powinni więcej siedzieć nw kościele. Brak logiki.

      Usuń
  4. Ale wierni, aby móc korzystać z Kościoła i posługi Księdza muszą łożyć na utrzymanie Świątyni. Bo jak za darmo ze wszystkiego korzystać, to byłoby nie w porządku.

    OdpowiedzUsuń

Lenistwo i brak mocnego postanowienia

Dawno mnie nie było na blogu. Jakoś tak się rozpuściłam w lecie w przenośni i dosłownie. Przybyło też dolegliwości. Nigdy nie byłam wrażliw...